عکاسی تبلیغاتی موضوعی یا سابجکتیو


همانطور که از نامش پیداست یک عکس موضوعی یا subjective بیانگر موضوعی خاص است.
در عکاسی صنعتی این طبقه بندی از یک عکس مربوط به زمانی است که چالش پیش روی ما فارغ از هر نوع تکنیکی ، بیان مطلبی است که قصد عکاسی از آن را کرده ایم.
یک عکس نمای بسته در یک کارگاه آهنگری که لحظه برخورد پتکی سنگین به قامت خمیده یک قطعه چدنی را نشان میدهد، عکاس فارغ از پیچیدگی های تکنیکی که معمولا برای عکس هایی مانند HDR به کار میبرد، همواره می کوشد تا با بیان حس و حال لحظه برخورد پتک با قطعه ، قصه گوی نحوه تولید آن قطعه چدنی با تمام سختی ها و زیبایی هایش باشد و با ذوق و سلیقه خود رنگی تازه به این تصویر ببخشد.
عکاسی موضوعی یا سابجکتیو یا گاه مستند ، عکس های بی شیله پیله ای هستند که وصف حال لحظه ثبت واقعه اند. در عکاسی صنعتی تجربه و تیزبینی عکاس صنعتی حرف نخست را می زند ، با انتخاب زاویه ای مناسب و نور زیبا علاوه بر ثبت واقعیت ، از عوامل مضر صحنه ازجمله برهم ریختگی ها، نا هماهنگی ها، عدم نظافت محیط و گاهی شخص مورد سوژه قرار گرفته و.... در عکس خود پرهیز کند تا آن عکس علاوه بر زیبایی با کارآمد بودنش، توجیهی برای استفاده آن عکس از سوی صنعتگر باشد.
عکس های موضوعی بیشتر در صفحات اجتماعی ، وب سایت ها ، طراحی کاتالوگ ها و... مورد استفاده قرار میگیرند و عکس هایی بسیار کامد و زیبا هستند
.






نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی همراه با اپراتور (پرسوناژ)

عکاسی صنعتی بلور وکریستال و شیشه